תפריט נגישות

סמל רונן אילון ז"ל

רונן אילון
בן 19 בנפלו
בן לילי וחיים
נולד בקריית ביאליק
ב-ט' בחשוון תשכ"ח, 17/11/1967
התגורר בקרית ביאליק
התגייס ב-5.2.1986
שרת בחיל השריון חט' 188, גד' 53
נפל בפעילות מבצעית
ב-י"ב בניסן תשמ"ז, 10/4/1987
מקום נפילה: דהר א-סדרי
מקום קבורה: חיפה
אזור: ג, חלקה: 1, שורה: 1, קבר: 6.

קורות חיים

רונן בן לילי וחיים ואח למיקי ואביב נולד בט' חשון תשכ"ח (17.11.1967) בעת מלחמת ששת הימים בקרית ביאליק. רונן נהרג ביומו הראשון כמפקד טנק, בעת ביצוע בט"ש ברצועות הבטחון שבלבנון. הוא לא התחבא, וחשף את גופו לאש המחבלים בניסיון להשיב מלחמה, אך נפל בעודו באיבו.

רונן היה אדם שקט, אוהב טבע וים. היה נוהג לצלם נופים, לשחק עם הכלב והתוכים שלו, וכן לגלוש על גלים ולעסוק בענפי ספורט הים השונים. כושרו הגופני היה גבוה מאד, והוא התאמן בעקביות בחיזוק שריריו והתמחה במיוחד בריצות ארוכות. אהב לרכב על אופניים במהירויות גבוהות ולמרחקים ארוכים ומיומנותו בנהיגה היתה מופלאה.

במהלך חייו רכש לעצמו חברים רבים וקרובים במיוחד. היה מקובל עליהם כאדם שקט וסולידי, דמות ותרנית ומפשרת המוכנה להקריב מעצמה למען רעות אמיתית. רונן היה מעשי מאד. אהב לתקן ולייצר מכשירים, והוא הצליח בעזרת החוש הטכני וידי הזהב שלו לתקן טלוויזיות, מכוניות ומכשירים בהם הידע התאורטי שלו היה אפסי. למד במגמת האלקטרוניקה בבי"ס "אורט" וסיים שם יב' כיתות. בטרם גיוסו הוצעו לו קורסים מקצועיים שונים מטעם הצבא, אולם הוא העדיף להיות חייל קרבי, להשתלב באחת מיחידות החי"ר ולטפס בסולם הדרגות. הוא הצטיין בשלבים השונים של הכשרתו ויועד לקורס קצינים.

נפל ב-10 לאפריל 1987, יב' בניסן תשמ"ז. בן 19 היה במותו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)